Dijital pazarlama alanında şirketlerin yaptığı hatalardan dolayı, maliyeti zaten yüksek olan ürünleri dahada maliyetli hale getirebilir. Bu hatalardan dolayı çoğu firma dijital pazarlamadan vazgeçiyor hatta çevrede kötüleyerek konuşuyor. Aslında dijital pazarlamada dikkat edilmesi gerek hususları göz önünde bulundurarak başarılı olabilir daha çok kazanç elde edebilirsiniz.

Bir kampanyanın başlamasından önce analitik hedefler koyulması gerekir. Bir ürünün ne kadar satılması istendiği belirlenir, ürünün maliyeti ve üründen edinilen kâr belirlenir. Sonrasında ise reklam yatırımını karşılayarak kâra geçeceğiniz rakam çıkarılarak buna göre hedef alınır.

Yapacağınız reklamların tabiki herkese hitap etmesini istersiniz ancak bu mümkün değildir. Harici bir kitleniz olması gerekir. Örneğin siz bir teknoloji markasıysanız, evlilk programlarına reklam vermeniz boşuna masraf olur. Çünkü sizin kitleniz orası değildir. Her markanın kendi kitlesi ve onun dışında bir kitlesi vardır. Bunlar göz önünde bulundurarak daha faydalı bir reklam ve kampanya yapılabilir.

Dijital pazarlamada en çok dikkat etmeniz gerek husus ise mobil internet. Günümüzde masaüstüne nazaran mobil internet kullanımı daha çok tercih ediliyor. Sitenize çoğunluk olarak mobil üzerinden girecektir. Günümüzde internet kullanımının p’ i mobil cihazlardan yapılıyor. Sitenizin mobil uyumlu olmaması demek müşterilierinizin p’ ini kaçırıyorsunuz demektir.

Sosyal medya üzerinden yayınlanan reklamlarınız ve kampanyalarınız size yeni müşteriler kazandıracaktır. Aynı zamanda var olan müşterileriniz ile ilişkileriniz de güçlenecektir. Sosyal medya üzerinden yapılan yorumlar dikkate alınarak kendinize yön verebilir, mesaj yoluyla size gelen soruları yanıtlayarak müşteri memnuniyeti sağlayabilirsiniz. 
Sosyal medya üzerinden yapılan en büyük hatalardan biride takipçi satın almak ve sosyal medya hesaplarının yönetimi için bir sosyal medya fenomeni ile çalışmaktır. Takipçi satın alarak iyi bir profil çizmek artık geçmişte kaldı. Orjinal takipçilere sahip olarak az takipçinizin olması sizin için daha faydalı olacaktır. Fenomenler ise kendi alanlarında bilgili ve popüler oldukları için fenomendir. Kurumsal şirketinizin sosyal medya yönetimini sizin kampanyalarınızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi bilmeyen bir fenomenin ellerine bırakırsanız zararlarını en kısa zamanda anlayacaksınızdır.

Kişisel olmayan özel mesajlar kişiyi firmanızdan soğutmanın en kısa yoludur. Direkt mesajlarla gönderdiğiniz reklamlar, kampanyalar, mesajlar müşterinizi bilgilendirmez veya özel hissettirmez. Sadece rahatsız eder. Aynı e-mail reklamcılığı gibi. Çoğu kişi e-mail reklamlarını okumadan siliyor. En fazla haftada 1 kez yapılması gereken e-mail reklamcılığını abartılı hale getirmeniz durumunda yine markanız zedelenebilir, kendilerini rahatsız ettiğiniz için firmanızdan soğuyabilirler.